Líba a Adrianka

Každý den vstávám v 6:30 a chystám dceru do školy. Snídaně je většinou stereotypní, Adri od mala preferuje pár oblíbených jídel, nyní jsou to nejčastěji lupínky s mlékem. Připravím svačinu do aktovky, kde se  snažím alespoň trochu o vyváženou stravu. Pečivo sní vždy pouze suché, doplním ho tedy jogurtem, ovocem, případně zeleninou.

Ráno bývá u nás dost zpomalené, Adri dlouho snídá, je potřeba ji  neustále popohánět, aby se převlékla. Následuje česání, náš ranní oříšek. I přes veškerou snahu, speciální hřeben a sprej na rozčesávání se neobejde bez křiku.

V  7hod. vyráží  Adrianka s tatínkem autem do školy. Jezdíme do logopedické školy v Praze. Vzhledem ke své diagnóze je návštěva školy v místě bydliště s počtem více než 30ti dětí ve třídě nereálná.

V logopedické škole je ve třídě  8  žáků a mají  k dětem individuální přístup. Adri je ve škole spokojená, avšak i zde je pro ni výuka náročná vzhledem k její špatné pozornosti a potížím v oblasti řeči a porozumění. Pokud je unavená, může si ale odpočinout, je zde pomalejší tempo a pauzy dle potřeb dětí. To je pro mne důležité.

Mezitím co je Adri na cestě do školy, uklízím domácnost a chystám syna do školky. Syn navštěvuje školku v místě bydliště. Cca v 8:15 odvádím syna do školky a já jdu pracovat.

Pracuji na částečný úvazek jako finanční poradce, většinou z domu, abych se mohla postarat o děti, včas je vyzvedávat ze školy/školky, být schopna účastnit se terapií, pravidelných kontrol u lékařů, být s nimi když jsou nemocní, pečovat o dům a zahradu a dopřát jim potřebný odpočinek a domácí teplé zázemí. Potřebnou pracovní dobu tak vykrývám dle svých možností mimo dopoledne i v podvečer, večer či o víkendu.

V dopoledních hodinách mívám často školení, připravuji finanční plány, zjišťuji informace pro své klienty a objíždím je. V mezičase se starám o dům, vařím, peru, nakupuji, chystám vše potřebné.

Syna Ondřeje vyzvedávám často po obědě. Ve 13:30, někdy i dříve jedeme vyzvednout dceru do školy. Po návratu zjišťuji jaké jsou domácí úkoly. Většinou musím hledat, Adri to neví. Dám jí cca hodinku na odpočinek po škole. Mezitím nachystám domácí úkoly a nějaké čtení na procvičování. Úkoly jsou vždy spojené se silným negativismem. Adri se do nich nikdy nechce, je to pro ni náročné. Po neustálém naléhání někdy následuje i silný vzdor a brek než se posadí ke stolu. Často je myšlenkami  jinde a trvá jí dlouho než se na daný úkol za soustředí. I krátké úkoly děláme více než hodinu. Často potřebuje pauzy, utíká do svého světa, je unavená. Po úkolech si připraví tašku a přichystám oblečení na další den. Nyní jí dám čas pro sebe. Ráda tráví tento svůj čas hrou, často si pro sebe povídá, sdílí své myšlenky. Někdy si hraje s bráškou, někdy chce být sama.

Vybraná odpoledne trávíme terapiemi, či koníčky. S oběma dětmi jezdím na hipoterapie a speciálně-pedagogické terapie do vzdálené Nelahozevsi.  Dále má Adrianka v programu jógu a hru na klavír. Ondra navštěvuje předškolní stimulační program Maxík. I Ondra potřebuje pravidelný trénink v oblasti jemné motoriky, grafomotoriky, zrakového a sluchového vnímání. U obou dětí je zapotřebí cílená logopedická péče 2x měsíčně u logopeda a pravidelný trénink doma.

  Večerní program vyplňujeme hrou, sledováním pohádek a přípravou večeře. Některé večery pracuji a hlídá je tatínek. V půl osmé následuje hygiena. Nikdy se jim nechce do postele…..

U mytí a čištění zubů je stále potřeba rodičovská asistence. Z koupelny se jde rovnou do postýlky, kde čteme pohádku. Někdy s dětmi zůstávám než usnou, jindy odcházím. Adri usíná později, často si ještě přehrává v hlavě scény z pohádek, nebo to co prožila a vykřikuje, než usne.  Já většinou usínám krátce po nich, někdy i dřív, znavena po náročném dni.